Psichoterapija. Įvadinis kursas
Papildoma informacija
Tema | Trukmė |
---|---|
Studijuojami bendri supratimo apie psichikos sutrikimus principai bei atskiroms sutrikimų grupėms būdingi intrapsichiniai konfliktai ir/arba deficito patologija. Detaliai nagrinėjama dažniausiai psichoterapeutų praktikoje sutinkamos problemų grupės.
Dėstytojas | Teorijos val. | Praktikos val. |
---|---|---|
Darius Leskauskas | 40 | 40 |
Virginija Adomaitienė | 30 | 20 |
Teorinės studijos (360val.) vyksta paskaitų, teorinių seminarų metu, savarankiškai studijuojant bazinę ir naujausią psichoanalitinę ir psichoterapinę literatūrą, klinikinių konferencijų metu. Paskaitos ir teorijos seminarai vyksta reguliariai, dvi savaitgalio dienas vieną kartą per mėnesį. Seminarų metu vyksta studijuojamos temos ir literatūros aptarimai, remiantis teorine ir klinikinio darbo medžiaga. Pirmų dviejų metų studijų pabaigoje numatytas studijuotos medžiagos įsisavinimo patikrinimas – egzaminas raštu. Studijų dalyviai, sėkmingai išlaikę egzaminą tęsia teorijos studijas ir pradeda dirbti mokomąjį psichoterapinį darbą su pacientais supervizoriaus priežiūroje.
Praktinis darbas su pacientais supervizoriaus priežiūroje apima 2 tęstinius ilgalaikės psichoterapijos atvejus, (pageidautinai pacientui lankantis 2 kartus per savaitę, viso ne mažiau kaip 320 val. praktinio psichoterapinio darbo), bei individualias praktinio darbo su pacientais supervizijas (ne mažiau kaip 80 val.), kurias studijuojančiajam teikia 2 kvalifikuoti psichoterapeutai. Kasmėnesiniuose seminaruose vyksta taip pat grupiniai klinikinio darbo su mokomaisiais pacientais atvejų aptarimai (120 val.). Praktinis darbas su pacientais supervizoriaus priežiūroje pradedamas sėkmingai išlaikius egzaminą.
Asmeninė didaktinė studijuojančiojo psichoterapija taip pat yra praktinio psichoterapeuto paruošimo dalis. Ji leidžia savo paties patyrimo dėka įsisąmoninti psichoterapijos metu pasireiškiančius pasąmoninius procesus ir padidinti savo asmenybės kaip būsimo pagrindinio psichoterapinio darbo instrumento integraciją. Asmeninė didaktinė studijuojančiojo psichoterapija prasideda pirmaisiais studijų metais ir trunka bent 2 metus. Ji vyksta ne rečiau kaip 2 kartus per savaitę, bendras psichoterapijos valandų skaičius - ne mažiau kaip 200 val.. Didaktinę studijuojančiųjų psichoterapiją atlieka studijų programos komiteto patvirtinti psichoterapeutai, turintys pakankamą kvalifikaciją.
Mokslinis rašto darbas skirtas galutiniam studijuojančiųjų įgytų teorinių žinių ir praktinių įgūdžių bei sugebėjimo juos integruoti įvertinimui. Naudojantis kokybiniu tyrimo metodu atliekama klinikinio atvejo analizė, įvertinant psichopatologinius sutrikimo mechanizmus ir psichoterapinio proceso efektyvumą.
Medicininį chalatą.
Psichoterapeuto kvalifikacijos suteikimas. Bazinių psichoterapijos žinių ir praktinių įgūdžių bei patirties suteikimas. Kurso trukmė 4 metai
1. S.Freud. Anapus malonumo principo. Ego ir Id. Vilnius, 1999.
2. A.Tähkä. Psichoterapijos pagrindai remiantis psichoanalizės teorija. Vilnius, 1999.
3. L.Andrikienė,E.Laurinaitis, R.Milašiūnas „Psichoanalitinė psichoterapija“, Vilnius,2005
4. P.Ikonen. On the Impact of the Oedipus Complex. The Scandinavian Psychoanalytic Review, 1986, 9.
5. P.Tyson, R.L.Tyson. Psychoanalytic Theories of Development: an Integration. Yale University Press, 1990.
6. Blanck, Gertrude and Rubin. Ego Psychology. Columbia University Press, 1993.
7. S.Freud. Psichoanalizės įvadas. Paskaitos. Vilnius, 1999.
8. H.Nagera. Basic Psychoanalytic Concepts on the Theory of Instincts. London, 1996.
9. M.Klein. Envy and Gratitude. Delacorte Press, 1975.
10. T.H.Ogden. The Matrix of the Mind. Jason Aronson, 1990.
11. D.W.Winnicott. The Maturational Process and the Facilitating Environment. London, 1985.
12. J.Bowlby. A Secure Base. Clinical applications of Attachment Theory. London, 1988.
13. H.Kohut, W.S.Ernest. The Disorders of the Self and Their Treatment: an Outline. Int.J.Psycho-Anal., 1978, 59.
14. P.Casement. Mokausi iš paciento. Vilnius, 1997.
15. G.P.Brabant. Psichoanalizė. Vilnius, 1994.
16. E.Furman. Todlers and Their Mothers. Int. University Press, 1992.
17. S.Freud. From the History of an Infantile Neurosis. New York, 1963.
18. P.H.Ornstein. From Narcissism to Ego Psychology to Self Psychology. On Narcissism: An Introduction. London, 1991.
19. E.Laufer. Female Oedipal Complex and Its Relation to the Body. Routlege, London, 1997.
20.G.Gabbard. Psychodynamic Psychiatry in Clinical Practice. American Psychiatric Press, 1994.
Rekomenduojama papildoma literatūra:
1. R.M.Balsam, A.Balsam. Becoming a Psychotherapist. Little, Browm and co., 1974.
2. G.Blanck, R.Blanck. Ego Psychology. Theory and Practice. Columbia University Press, NY, 1994.
3. J.Bowlby. The Making and Breaking of Affectional Bonds. Routlege, London, 1993.
4. J.B.Gunderson. Borderline Personality Disorder. American Psychiatric Press, Washington, 1984.
5. K.Kaplan-Solms, M.Solms. Clinical Studies in Neuro-Psychoanalysis. Karnac Books, London, 2000.
6. O.Kernberg. Internal World and External Reality. Jason Aronson, 1980.
7. Th.H.Ogden. Primitive Edge of Experience. Maresfield Library, London, 1992.
8. A.Tähkä. Mind and It’s Treatment. International University Press, Madison, 1993.