Miško terapija pažengusiems
Papildoma informacija
| Tema | Trukmė |
|---|---|
| Medžių augimo dėsningumai. Medžių lajos, kamieno, šakų augimo ypatumai skirtingais amžiaus tarpsniais. Konkurenciniai santykiai medyne. Medžių kenkėjai (žievėgraužis tipografas, pjūkleliai, verpikai). | 2.00 val. |
| Kraštovaizdžio estetinis vertinimas ir suvokimas. Skirtingų ekosistemų pavyzdžių analizė: gamtiniu ir estetiniu požiūriu vertinga natūrali aukštapelkė, atodanga, kadagių slėnis. | 2.00 val. |
| Meninės išraiškos priemonės natūraliame kraštovaizdyje (proporcija, vieningumas, įvairumas, oro perspektyva, spalva, faktūra, ritmas, akcentai, įtampos keitimas, netikėtumas). Vietos dvasia - Genius loci. | 2.00 val. |
| Medžių ir krūmų deriniai. Medžių masyvai. Medžių grupės (vienarūšės, įvairiarūšės, lydimosios ir savarankiškos). Pavieniai medžiai. | 2.00 val. |
| Gamtos (miško) terapijos maršrutų kūrimo principai pagal INFTA metodiką | 2.00 val. |
| Psichologinė įtaka ir jos realizavimas miško terapijoje | 2.00 val. |
| Gamtos veiksnių panaudojimas psichologinės gerovės ugdymui | 2.00 val. |
| Miško terapija su asmenims, turinčiais psichikos bei elgesio sutrikimų asmenimis (problemos ir sprendimai) | 2.00 val. |
| Dvasingumu grįsta psichoterapija gamtos ir miško terapijos programose | 2.00 val. |
| Medžių augimo dėsningumų ir žmogaus gyvenimo tarpsnių paralelės. Galimų, miško terapijos kvietimų generavimas pagal medžio ir žmogaus gyvenimo analogijas. | 2.00 val. |
| Rezervatinės apyrubės apsauginis režimas. | 2.00 val. |
| Meninių išraiškos priemonių atpažinimas natūraliame kraštovaizdyje. | 2.00 val. |
| Gamtos (miško) terapijos vieta bendrame ekologiškos gyvensenos propagavime | 2.00 val. |
| Gamtos (miško) terapijos maršrutų kūrimo pusiau natūralioje ir urbanizuotoje aplinkoje ypatybės. | 4.00 val. |
| Miško terapijos gido darbe sutinkami emociniai iššūkiai: savo asmeninių ribų atpažinimas ir plėtimas. | 4.00 val. |
| Proto-kūno ryšys ir jo stiprinimas miško terapijos užsiėmimuose. | 4.00 val. |
| Somatinis sąmoningumas miško terapijos užsiėmimuose. | 4.00 val. |
| Terapinis aljansas, jo iššūkiai ir problemos bei jų sprendimai gamtos ir miško terapijoje. | 4.00 val. |
| Klientų motyvacijos didinimas naudojant šiuolaikinės psichoterapijos priemones. | 4.00 val. |
| Kaip matuojamas medžių amžius ir aukštis ir kamieno skersmuo? Įvairūs matavimo būdai. „Š“ krypties nustatymas pagal medžio šakos prisegimo kampą. Medžių “socialiniai ryšiai“. | 8.00 val. |
| Dubravos rezervatinės apyrubės analizė. Žiegždrių atodanga (geologinių sluoksnių apžvalga) ir Kauno marių pakrantė, kadagių slėnis (gilių perspektyvų pavyzdžiai, panorama). Diskusija apie skirtingą vietos dvasią - Genius loci. | 8.00 val. |
| Gamtos (miško) terapijos maršruto kūrimas Kauno Ąžuolyno parke. | 4.00 val. |
| Miško terapijos specialisto asmeninė ryšio su gamta stiprinimo praktika (supervizijos) | 16.00 val. |
| Įsisąmoninimo praktikų derinimas su gamtos ir miško terapijos intervencijomis įgūdžiai pažengusiems (supervizijos) | 8.00 val. |
| Psichoterapinių darbo su kūnu praktikų įjungimas į gamtos ir miško terapijos programą. (supervizijos) | 8.00 val. |
| Kurso dalyvių demonstracinių sesijų (stebėjimas ir) profesinė priežiūra (supervizijos) | 16.00 val. |
Medžių augimo dėsningumai. Medžių lajos, kamieno, šakų augimo ypatumai skirtingais amžiaus tarpsniais. Konkurenciniai santykiai medyne. Medžių kenkėjai (žievėgraužis tipografas, pjūkleliai, verpikai); Kraštovaizdžio estetinis vertinimas ir suvokimas. Skirtingų ekosistemų pavyzdžių analizė: gamtiniu ir estetiniu požiūriu vertinga natūrali aukštapelkė, atodanga, kadagių slėnis;Meninės išraiškos priemonės natūraliame kraštovaizdyje (proporcija, vieningumas, įvairumas, oro perspektyva, spalva, faktūra, ritmas, akcentai, įtampos keitimas, netikėtumas). Vietos dvasia - Genius loci;Medžių ir krūmų deriniai. Medžių masyvai. Medžių grupės (vienarūšės, įvairiarūšės, lydimosios ir savarankiškos). Pavieniai medžiai; Gamtos (miško) terapijos maršrutų kūrimo principai pagal INFTA metodiką; Psichologinė įtaka ir jos realizavimas miško terapijoje; Gamtos veiksnių panaudojimas psichologinės gerovės ugdymui; Miško terapija su asmenims, turinčiais psichikos bei elgesio sutrikimų asmenimis (problemos ir sprendimai); Dvasingumu grįsta psichoterapija gamtos ir miško terapijos programose.
Medžių augimo dėsningumų ir žmogaus gyvenimo tarpsnių paralelės. Galimų, miško terapijos kvietimų generavimas pagal medžio ir žmogaus gyvenimo analogijas;
| Dėstytojas | Teorijos val. | Praktikos val. |
|---|---|---|
| Linas Daubaras | 8 | 10 |
| Vaida Vaitkutė Eidimtienė | 8 | 22 |
| Julius Neverauskas | 8 | 48 |
| Daiva Petruševičienė | 2 | |
| Giedrė Žalytė | 16 |
.
Autorius | Leidimo metai | Pavadinimas | Periodinio leidinio Nr. ar leidinio tomas | Leidimo vieta ir leidykla ar internetinė nuoroda |
| Privalomoji literatūra | ||||
| Ronald D. Siegel | 2019 | Sąmoningumo ugdymas | ISBN: 9786094442759
| Sofoklis |
| Murphy, M, D. | 2016 | Landscape Architecture Theory. An Ecological Epproach | ISBN: 9781-610-91750-6 | Washington: Islandpress |
| Kotte Dieter., Editor | 2019 | International Handbook of Forest Therapy | ISBN (13): 978-1-5275-3955-6 | Cambridge Scholars Publishing |
| Kipfer Barbara, Ann | 2018 | Natural Meditation: Refreshing Your Spirit Through Nature | ISBN (13): 9781510731998 | Skyhorse, New York |
| Clemens G. Arvay | 2018 | The Biophilia Effect: Scientific and Spiritual Exploration of the Healing Bond Between Humans and Nature | ISBN: 9783548376592 | Sounds True |
| Cheryl Fisher | 2019 | Mindfulness & nature-Based Therapeutric Techniques for Children: Creative Activities for Emotion Regulation, Resilience and Connectedness | ISBN-10: 1683732103 ISBN-13: 978-1683732105
| Pepsi Publishing & Media |
| Nevin J. Harper, Kathryn Rose, David Segal | 2019 | Nature-Based Therapy: A Practitioner‘s Guide to Working Outdoors with Children, Youth, and Families | ISBN-10: 0865719136 ISBN-13: 978-0865719132
| New SOciety Publishers |
| Qing Li | 2020 | Miško maudynės. Shinrin-Yoku
| ISBN 978-609-8232-11-0 | Miško maudynių menas ir mokslas |
| Papildoma literatūra | ||||
| Rob Brandsma | 2017 | The mindfulness teaching guide | ISBN-10: 9781626256163 ISBN-13: 978-1626256163
| New Harbinger Publications |
| Peter Wohleben | 2018 | Paslaptingas medžių gyvenimas | ISBN: 9786094273155
| Kitos knygos |