Programą teikiantis darbuotojas:
Tema | Trukmė |
Paskaita. Dismorfologija - kas tai? Pradinis paciento įvertinimas. Antropometrija | |
Paskaita. Pagrindiniai/dažniausi dismorfiniai bruožai: galva/veidas | |
Paskaita. Pagrindiniai/dažniausi dismorfiniai bruožai: kaklas, kūnas, galūnės | |
Paskaita. Sindromologijos pagrindai | |
Paskaita. Dažniausi genetiniai sindromai | |
Praktikos darbai. Praktinė antropometrija | |
Praktikos darbai. Praktinė dismorfologija I: galva/veidas | |
Praktikos darbai. Praktinė dismorfologija II: kaklas, kūnas, galūnės | |
Praktikos darbai. Praktinė sindromologija I: bendrieji principai | |
Praktikos darbai. Praktinė sindromologija II: dažniausi sindromai | |
Sindromų laboratorinė diagnostika | |
Kurso programos temų aprašymas:
I modulis. Dismorfologijos pagrindai
Tikslas: supažindinti klausytojus su dismorfologijos pagrindais, išmatuoti ir išmokti taisyklingai įvertinti žmogaus fenotipo: galvos, veido, kaklo, krūtinės ląstos, pilvo, rankų, kojų ir pėdų, ūgio, svorio ypatumus bei atpažinti pokyčius.
II modulis. Sindromologijos pagrindai
Tikslas: supažindinti klausytojus su sindromologijos pagrindais, diagnostikos principais bei išmokti atpažinti dažnesnius genetinius sindromus.
Paskaitos:
- Dismorfologija – kas tai? Pradinis paciento įvertinimas. Antropometrija
- Dismorfologija kaip mokslo šaka. Istoriniai aspektai
- Pradinis paciento įvertinimas. Antropometrija
- Pagrindiniai aspektai prieš atliekant paciento fizinį ištyrimą
- Matavimo priemonės
- Skirtingų kūno dalių matavimo ypatumai.
- Matavimų interpretacija. Palyginimas su populiacijos duomenimis
- Pagrindiniai/dažniausi dismorfiniai bruožai: galva/veidas
- Ausų, akių, burnos, veido, kaukolė normos variantai ir dismorfiniai bruožai
- Pagrindiniai/dažniausi dismorfiniai bruožai: kaklas, kūnas, galūnės
- Kaklo, krūtinės, pilvo, galūnių, delnų, pėdų, nagų normos variantai ir dismorfiniai bruožai
- Sindromologijos pagrindai
- Sindromologijos apibrėžimas, paplitimas
- Sindromų klasifikacija
- Paciento ištyrimo planas įtariant genetinį sindromą
- Diagnostikos bei diferencinės diagnostikos principai
- Dažniausi genetiniai sindromai
- Dažniausi chromosominiai sindromai: paplitimas, klinika, diagnostika, prognozė
- Dažniausi mikrodeleciniai sindromai: paplitimas, klinika, diagnostika, prognozė
- Dažniausi monogeniniai sindromai: paplitimas, klinika, diagnostika, prognozė
Dėstytojas | Teorijos val. | Praktikos val. |
| | |
| | |
Tobulinimosi kurso pabaiga (atsiskaitymo forma, teorinių žinių ir praktinių gebėjimų įvertinimo tvarka):
Teorinių žinių ir praktinių įgūdžių vertinimas vyksta kurso eigoje, paskaitų ir praktinių darbų metu, kurie vertinami "teigiamai" arba "neigiamai".
Kursantas vertinamas „teigiamai“, jei geba atpažinti ir įvardinti paciento raidos anomalijas.
Kursantas vertinamas „neigiamai“, jei negeba atpažinti paciento raidos anomalijų.
Gavus įvertinimą "neigiamai", kurso dalyviui pateikiama papildoma užduotis.
Atvykstant reikia turėti: