Botulino toksino terapija vaikų spastiškumo ir distonijos gydymui

Kodas
KMU808
Studijų kryptis
Reabilitacija
Vykdymo būdas
Nenuotolinis (asmeniui dalyvaujant fiziškai)
Apimtis valandomis
36val.
Skirtas
vaikų ligų gyd.
gyd. vaikų neurologams
fizinės medicinos ir reabilitacijos gyd.
gyd. ortopedams-traumatologams
ergoterapeutams
kineziterapeutams
Kaina asmeniui
216.00Eur
Pažymėjimo mokestis
6Eur
Administratorius: Inga Sribikienė 837-326901
Svarbu

Kursai vyksta Vaikų reabilitacijos klinikoje Lopšelio g. 10, Kaunas

Programą teikiantis darbuotojas
prof. Audronė Prasauskienė, dr. Indrė Bakanienė
Kurso programos turinys
Tema Trukmė
Paralyžiaus patofiziologija įgimtų ir įgytų galvos bei nugaros smegenų pažeidimų atveju 1.00 val.
Cerebrinis paralyžius: apibrėžtis, klasifikacija, gydymo principai. Spastiškumo ir distonijos diferencinė diagnostika 2.00 val.
Eisenos patofiziologija. Cerebrinį paralyžių turinčių vaikų eisenos patologija ir jos dinamika. Botulino toksinas eisenos sutrikimų gydymui 2.00 val.
Spastiškumo ir distonijos valdymo principai. Medikamentinis gydymas 1.00 val.
Spastiškumo gydymas botulino toksinu: veikimo mechanizmas, skyrimo metodika, pašalinis poveikis, kartu taikomi gydymo metodai. 1.00 val.
Eisenos analizės principai. Eisenos patologija. Įtvarų vaikščiojimui pritaikymas 2.00 val.
Botulino toksinas rankos raumenų spastiškumo gydymui. Botulino toksino naudojimas paliatyvioje pagalboje, skausmo gydymui, seilėtekio mažinimui ir kt. 2.00 val.
Kineziterapinis paralyžių turinčio vaiko vertinimas 1.00 val.
Ergoterapinis paralyžių turinčio vaiko vertinimas 1.00 val.
Kojos raumenų identifikavimas ultragarso pagalba 1.00 val.
Rankos raumenų identifikavimas ultragarso pagalba 1.00 val.
Kineziterapijos ypatumai paralyžių turintiems vaikams 1.00 val.
Ergoterapijos ypatumai paralyžių turintiems vaikams 1.00 val.
Kineziterapinio vertinimo stebėjimas 2.00 val.
Ergoterapinio vertinimo stebėjimas 2.00 val.
Gydymo botulino toksinu planavimas: dozavimas, vaisto paskirstymas raumenims, skiedimas ir laikymas. Injekcijos atlikimo technika. 2.00 val.
Praktinis kojos raumenų identifikavimas ultragarso pagalba 2.00 val.
Praktinis rankos raumenų identifikavimas ultragarso pagalba 2.00 val.
Botulino toksino injekcijų atlikimo stebėjimas 2.00 val.
Dalyvavimas pacientų aptarime (reabilitacijos komandos specialistų) 2.00 val.
Kineziterapijos užsiėmimo stebėjimas 1.00 val.
Ergoterapijos užsiėmimo stebėjimas 1.00 val.
Kompensacinės technikos taikymas (stebėjimas) 2.00 val.
Viso valandų
35.00
Programos aprašymas (santrauka)

Paskaitos (11 val.)

Paskaitų metu bus suteiktos žinios apie paralyžiaus formavimosi mechanizmus, cerebrinio paralyžiaus simptomus, formas, funkcines klasifikacijas. Daug dėmesio bus skirta normalios eisenos fiziologijai, eisenos analizei (stebėjimo būdu bei atliekant kompiuterinę analizę), cerebrinį paralyžių turinčių vaikų eisenos patologijai ir dinamikai. Dalyviai bus supažindinti su spastiškumo ir distonijos gydymo metodais. Pagrindinis dėmesys bus skiriamas metodams, kurie prieinami Lietuvoje: geriami vaistai, botulino toksinas, ergoterapinės ir kineziterapinės metodikos. Dalyviai bus išsamiai supažindinti su botulino toksino terapija. 

Seminarai (6 val.)

Seminarų metu bus aptarti kineziterapinio ir ergoterapinio vertinimo bei terapijos principai paralyžių turintiems vaikams. Dalyviai bus supažindinti su botulino toksino leidimu ultragarso kontrolėje, raumenų identifikavimo principais, raumenų, į kuriuos dažniausiai leidžiamas botulino toksinas, ultragarsiniais vaizdais.

Praktiniai užsiėmimai (19 val.)

Praktikos užsiėmimų metu dalyviai taikys žinias, įgytas seminarų metu: mokysis identifikuoti kojos ir rankos raumenis ultragarsu, mokysis pataikyti adata į norimą vietą simuliatoriuje, su dėstytojo pagalba sudarinės gydymo botulino toksinu planus konkretiems pacientams. Stebės ergoterapinį ir kineziterapinį vertinimus, aptarinės pacientus kartu su reabilitacijos komandos nariais, sudarinės gydymo planus. Stebės kineziterapijos, ergoterapijos užsiėmimus, mokysis pritaikyti kompensacinę techniką.

Dėstytojas Teorijos val. Praktikos val.
Audronė Prasauskienė 2 4
Indrė Bakanienė 7 12
Ivan Gavriljev 2 9
Praktiniai gebėjimai, jų įsisavinimas, reikalingų savarankiškai atlikti manipuliacijų skaičius

Rengiant programą bus suteiktos pagrindinės žinios ir kompetencijos, reikalingos efektyviam vaikų spastiškumo ir distonijos gydymui.  

Baigę kursus dalyviai:

  1. Supras spastiškumo ir distonijos patofiziologiją įgimtų ir įgytų centrinės nervų sistemos pažeidimų atveju.

  2.  Mokės įvertinti spastiškumo ir distonijos buvimą, juos diferencijuoti, taikyti spastiškumo ir distonijos vertinimo metodus (spastiškumo skales, raumenų sutrumpėjimo testus).

  3.  Žinos normalios eisenos biomechaniką, turės supratimą apie eisenos patologijos ypatumus ir progresavimą cerebrinį paralyžių turintiems vaikams.

  4.  Mokės atlikti kineziterapinį ir ergoterapinį vertinimą planuojant spastiškumo ir/ar distonijos gydymą.

  5.  Žinos nemedikamentinius ir medikamentinius spastiškumo ir distonijos gydymo metodus, mokės parinkti tinkamiausius konkrečiam atvejui, mokės juos taikyti. Gaus teorinių žinių apie chirurgines spastiškumo gydymo intervencijas.

  6. Mokės suplanuoti ir taikyti gydymą botulino toksinu. Gebės atlikti botulino toksino injekcijas ultragarso kontrolėje.

  7. Žinos pagrindinius kineziterapijos ir ergoterapijos ypatumus spastiškumą ir distoniją turintiems vaikams, mokės pritaikyti kompensacinę techniką bei įtvarus.

Literatūra

Privaloma literatūra

  1. A. Prasauskienė. Cerebrinis paralyžius: medicininiai, pedagoginiai ir socialiniai aspektai. Kaunas, 2011.
  2. Bernard Dan, Margaret Mayston, Nigel Paneth, Lewis Rosenbloom. Cerebral Palsy: Science and Clinical Practice. Wiley, 2014.
  3. Alexander MA, Matthews DJ, editors. Pediatric rehabilitation: principles and practice. 4th ed.  New York: Demos Medical; 2009.
  4. Munich Ultrasound Course [Internet]. Available from:http://www.munichultrasoundcourse.c om/

Papildoma literatūra

  1. Michael  W. Whittle. Gait analysis: an introduction. 4th ed. Elsevier, 2007.
  2. Katharine E. Alter. Ultrasound-Guided Chemodenervation Procedures. Demos Medical Publishing, 2013.
  3. Hallett M. Explanation of timing of botulinum neurotoxin effects, onset and duration, and clinical ways of influencing them. Toxicon. 2015 Dec;107:64–7.
  4. Love SC, Novak I, Kentish M, Desloovere K, Heinen F, Molenaers G, et al. Botulinum toxin assessment, intervention and after-care for lower limb spasticity in children with cerebral palsy: international consensus statement: BoNT-A consensus statement: PLL. Eur J Neurol. 2010 Jul 15;17:9–37.
  5. Van den Noort JC, Bar-On L, Aertbeliën E, Bonikowski M, Braendvik SM, Broström EW, et al. European consensus on the concepts and measurement of the pathophysiological neuromuscular responses to passive muscle stretch. Eur J Neurol. 2017 Jul;24(7):981-e38.