Slaugos praktikos mokytojo veikla
Kodas
KMU587
Studijų kryptis
Slauga
Vykdymo būdas
Nenuotolinis (asmeniui dalyvaujant fiziškai)
Apimtis valandomis
36val.
Praktikos valandos
24
Teorijos valandos
12
Skirta
visų specializacijų slaugytojams, išplėstinės praktikos slaugytojams
akušeriams
Kaina asmeniui
72.00Eur
Pažymėjimo mokestis
10Eur
Administratorius: Inga Sribikienė 837-326901
Papildoma informacija
Programą teikiantis darbuotojas
prof. dr. Olga Riklikienė
Tikslinė klausytojų grupė (KP)
Kurso programos turinys
Tema | Trukmė |
---|---|
Mentorystės istorija ir tradicijos. Praktinio mokymo procesas ir santykių turinys | 4.00 val. |
Slaugos praktikos mokytojas ir slaugytojų rengimo institucija. Slaugos studentų praktikos tikslai. | 4.00 val. |
Praktikos mokytojo veiklos teoriniai pagrindai. | 4.00 val. |
Pagrindiniai praktikos mokytojo veiklos uždaviniai ir funkcijos, praktikos mokytojo asmenybė ir jo veiklos iššūkiai | 5.00 val. |
Praktinio mokymo(si) principai ir mokymo(si) metodai. Teorinio ir praktinio mokymo dermė | 4.00 val. |
Mokymąsi skatinanti aplinka. | 4.00 val. |
Vertinimo samprata, formos, priemonės ir klaidos. | 5.00 val. |
Bendravimas ir bendradarbiavimas praktikos mokytojo veikloje. Profesinė praktikos mokytojo etika | 4.00 val. |
Apklausa | 2.00 val. |
Mokymo(si) metodai
Paskaita, seminaras, diskusija, savarankiškos literatūros studijos.
Viso valandų
36.00
Programos tikslai
Suformuoti kursų dalyvių supratimą apie studentų praktinio mokymo organizavimą, praktikos mokytojo vaidmenį, jo veiklą ir pagrindines funkcijas.
Suteikti žinių ir išugdyti gebėjimus vadovauti studentų klinikinei praktikai, planuoti mokymosi turinį, kelti tikslus, gebėti vertinti studentų klinikinį mokymąsi, pildyti dokumentaciją.
Suteikti žinių ir išugdyti gebėjimus vadovauti studentų klinikinei praktikai, planuoti mokymosi turinį, kelti tikslus, gebėti vertinti studentų klinikinį mokymąsi, pildyti dokumentaciją.
Programos aprašymas (santrauka)
Programa skiriama tiems, kas ketina tapti ar jau yra praktikos mokytojai, padedantys studentams įgyti praktinių žinių, įgūdžių ir elgesio ypatumų.
Programos poreikis. Slaugytojų rengimas apima teorines ir praktines studijas. Teorinių studijų metu būsimas slaugytojas įgyja įvairių slaugos žinių, išsiugdo kritinio mąstymo pradmenis. Praktinės studijos vyksta realioje slaugos aplinkoje, kur ugdomi būsimų slaugytojų profesinės veiklos gebėjimai ir įgūdžiai, t.y. kompetencijos. Labai svarbus vaidmuo didinant praktinių studijų efektyvumą ir gerinant slaugytojų rengimo kokybę tenka praktikos mokytojams (mentoriams) – patyrusiems slaugytojams, pasižymintiems specialiomis pedagoginėmis kompetencijomis. Universitetai ir kolegijos turi padėti gydymo įstaigose praktikuojanties slaugytojams įgyti šias papildomas kompetencijas, kad jie galėtų prisidėti prie slaugos ir akušerijos studentų rengimo kokybės didnimo.
Programos paskirtis. Programa skirta praktikuojanties slaugytojams ir akušeriams, kurie savo kasdieniniame darbe moko studentus klinikinių įgūdžių ir kitų praktinių gebėjimų. Programoje dalyvauja slaugos specialistai, turintys mažiausiai 1 metų darbo patirtį.
Programos tikslas – suformuoti kursų dalyvių supratimą apie studentų praktinio mokymo organizavimą, praktikos mokytojo vaidmenį, jo veiklą ir pagrindines funkcijas.
Tobulinimo rezultatai (numatomi gebėjimai ir žinios):
Išklausę kursą, dalyviai:
Žinos: slaugos studentų praktinio mokymo organizavimo principus, praktikos mokytojo veiklos uždavinius ir funkcijas, studentų pasiekimų vertinimo metodikas, bendravimo ir bendradarbiavimo technikas ir modelius, etikos principus.
Mokės: sudaryti praktinio mokymo planą, pa(si)rinkti tinkamus mokymo metodus ir studentų pasiekimų vertinimo būdus ir priemones, planuoti mokymo procesą, derinti teorinio ir praktinio mokymo(si) tikslus ir strategijas, bendrauti ir bendradarbiauti su praktikoje besimokančiuoju.
Išmanys: praktikos mokytojo veiklos metodologinius (teorinius) pagrindus, jo veiklos ypatumus ir iššūkius, pagalbos besimokančiajam esmę, teisingo vertinimo reikalingumą.
Klausytojų sk. (nuo)
10
Klausytojų sk. (iki)
30
Dėstytojas | Teorijos val. | Praktikos val. |
---|---|---|
Aurelija Blaževičienė | 3 | 2 |
Olga Riklikienė | 17 | 14 |
Literatūra
SLAUGOS PRAKTIKOS MOKYTOJŲ KOMPETENCIJOS. Tobulinimo gairės. 2021. https://www.qualment.eu/wp-content/uploads/2021/11/Guideline_QualMent_final_LTH.pdf
Immonen K, Oikarainen A, Tomietto M, et al. Assessment of nursing students' competence in clinical practice: A systematic review of reviews. Int J Nurs Stud. 2019;100:103414. doi:10.1016/j.ijnurstu.2019.103414
Mikkonen K, Tomietto M, Tuomikoski AM, et al. Mentors' competence in mentoring nursing students in clinical practice: Detecting profiles to enhance mentoring practices. Nurs Open. 2022;9(1):593-603. doi:10.1002/nop2.1103
1. Antohe, Ileana; Riklikienė, Olga; Tichelaar, Erna; Saarikoski, Mikko. Clinical education and training of student nurses in four moderately new European Union countries: assessment of students' satisfaction with the learning environment. Nurse education in practice. 2016, vol. 17, p. 139-144.
2. Fulton J, Bǿhler A, Hansen G, Kauffeldt A, Welander E, Santos M, Thorarinsdottir K, Ziarko E. Mentorship: an international perspective. Nurse Education in Practice 2007;7:399-406.
3. Jankauskienė Ž, Kurilienė E, Karenauskaitė V, Juozulynas A. Slaugos specialistų profesinė raiška sveikatos reformos vyksmo sąlygomis. Sveikatos mokslai 2007; 5(52):1238-42.
4. Nalivaikienė R. Slaugos studentų klinikinio mokymo(si) aplinka ir profesionaliosios slaugos mokymo(si) modelis universiteto ligoninėje. Magistro darbas. Lietuvos Sveikatos mokslų Universitetas, Kaunas, 2014. https://publications.lsmuni.lt/object/elaba:2206895/2206895.pdf
5. Riklikienė O., Sajienė L. Praktinis slaugos mokymas. LSMU Leidybos namai, 2011.
6. Riklikienė O. Slaugos praktikos mokytojas. Vitae Litera, 2008.
7. Riklikiene O, Nalivaikiene R. Student nurses’ assessment of pedagogical atmosphere on the ward during practical placement at a University Hospital in Lithuania. NERP 2013;5:182-188
8. Sajienė, L. Slaugos institucija visuomenės sveikatos koncepcijoje: profesinio rengimo kaitos dimensijos. Daktaro disertacija. Kaunas. 2000, VDU.
9. Sajienė L. Praktikos vadovo knyga. Kaunas: VDU; 2003.
10. Sajienė L. Pedagoginės kompetencijos reikšmė siekiant slaugos efektyvumo. Sveikatos mokslai 2003;6(29):27-34.
11. Saarikoski M., Camilla Strandell-Laine. The CLES-Scale: An Evaluation Tool for Healthcare Education. Springer, 2018. ISBN 978-3-319-63648-1 ISBN 978-3-319-63649-8
15. Tichelaar E, Harps-Timmerman A, Docter M, Janmaat N. Dutch student nurses experience with clinical learning environment: a challenge for the changing role of the nurse teacher. NERP 2012;2:55–61
16. Warne T, Johannson UB, Papastavrou E, Tichelaar E, Tomietto M, Van den Bossche K, Moreno MFV, Saarikoski M. An exploration of the clinical learning experience of nursing students in nine European countries. Nurse Educ Today 2010; 30: 809-815 DOI;10.1016/j/nedt.2010.03.003
Pramila-Savukoski S, Juntunen J, Tuomikoski AM, et al. Mentors' self-assessed competence in mentoring nursing students in clinical practice: A systematic review of quantitative studies. J Clin Nurs. 2020;29(5-6):684-705. doi:10.1111/jocn.15127