Integrali pagalba
Papildoma informacija
Tema | Trukmė |
---|---|
Integralios pagalbos samprata, apibrėžimai, sąvokos ir tikslai | 1.00 val. |
Visuminis – sisteminis, į asmenį orientuotos pagalbos modelis kaip integralios pagalbos koncepcinis pagrindas. Atvejo vadyba | 2.00 val. |
Ligos/negalios poveikis paciento šeimai ir jo aplinkai: poveikis, iššūkiai, poreikiai ir stiprybės | 2.00 val. |
Interprofesinė komanda ir jos veiklos specifika organizuojant integralią pagalbą. Specialistų bendravimas ir bendradarbiavimas | 1.00 val. |
Į pacientą orientuotas pagalbos modelis: paciento poreikių ir jų tenkinimo galimybių įvertinimas, atvejo vadyba. Darbo patirties refleksija | 3.00 val. |
Interprofesinė komanda ir jos veiklos specifika teikiant integralią pagalbą. Bendruomenės telkimas. Darbo patirties refleksija | 3.00 val. |
Praktinių atvejų analizė ir aptarimas | 4.00 val. |
Paskirtis
Šis programa yra skirta sveikatos ir socialinės priežiūros specialistams, gydytojams, slaugytojams, slaugytojų padėjėjams, socialiniams darbuotojams, socialinių darbuotojų padėjėjams/ individualios priežiūros darbuotojams, kineziterapeutams. Programa skirta:
- supažindinti su integralios pagalbos koncepcija, modeliais ir principais;
- ugdyti gebėjimus teikti pagalbą taikant į asmenį orientuotą pagalbos modelį;
- suteikti žinias ir ugdyti gebėjimus vykdyti atvejo vadybą;
- ugdyti gebėjimus planuoti bei teikti integralią pagalbą, pagrįsta interprofesinės komandos veiklos principu;
- ugdyti bendradarbiavimo įgūdžius su artimaisiais (šeimos nariais), besirūpinančiais asmeniu, kuriam nustatytas nuolatinės slaugos poreikis;
- ugdyti gebėjimus telkti bendruomenę integralios pagalbos teikimui.
Tikslas
Gilinti sveikatos ir socialinės priežiūros specialistų žinias apie integralią pagalbą, ugdyti gebėjimus vykdyti atvejo vadybą ir teikti pagalbą interprofesinės komandos veiklos principu taikant į asmenį orientuotą pagalbos modelį bei telkiant bendruomenės išteklius.
Dėstytojas | Teorijos val. | Praktikos val. |
---|---|---|
Ramunė Jurkuvienė | 2 | 2 |
Lina Danusevičienė | 1 | 4 |
Rūta Butkevičienė | 1 | 2 |
Polina Šedienė | 2 | 2 |
Mokymams pasibaigus sveikatos ir socialinės priežiūros specialistai:
- Įgis žinių apie integralią pagalbą ir jos principus;
- Įgis gebėjimą vykdyti atvejo vadybą taikant į asmenį orientuotos pagalbos modelį;
- Žinos apie ligos/negalios poveikį paciento šeimai ir jo aplinkai ir gebės bendradarbiauti su sergančiojo šeima;
- Gebės veikti interprofesinės komandos principu telkiant bendruomenės išteklius
Medicininį chalatą
Privalomoji literatūra
Danusevičienė L. 2016. Namuose teikiamos integralios pagalbos asmenims, turintiems specialųjį nuolatinės slaugos poreikį, veiksmingumo įvertinimas. Daktaro disertacija. LSMU, http://www.lsmuni.lt/lt/veikla/moksline-veikla/ginamos-ir-apgintos-disertacijos/
Jurkuvienė R, Danusevičienė L, Butkevičienė R, Gajdosikienė I. 2016. The Process of Creating Integrated Home Care in Lithuania: from Idea to Reality. International Journal of Integrated Care. 2016;16(3):8. Doi: http://doi.org/10.5334/ijic.2509
Danusevičienė L, Jurkuvienė R, Butkevičienė R Gajdosikienė I. 2014. The Changing Role of a Nurse in Lithuania related to Integrated Team-Based Home Care Pilot Projects. Nursing education, research, & practice: NERP. Kaunas: LSMU. ISSN 2029-705X. 2014; 4(1): 12–16. http://nerp.lsmuni.lt/issue/issue-1-volume-4/
Ranci C, Pavolini E. 2013. Reforms in Long-Term Care Policies in Europe. Investigating Institutional Change and Social Impacts. New York: Springer Science and Business Media
WHO global strategy on people-centred and integrated health services. 2015. Interim report. WHO. http://www.who.int/servicedelivery safety/areas/people-centred-care/global-strategy/en/
Papildoma literatūra:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|