Vaikų kalbos, kalbėjimo, valgymo sutrikimų diagnostika ir šalinimas
Papildoma informacija
Nėra turinio
Paskaitos (22 val.) Paskaitų metu tobulinimosi kurso dalyviai supažindinami su abilitacijos, reabilitacijos paslaugų teikimu ir logoterapeuto darbu, teikiant kokybiškas paslaugas sutrikusios raidos vaikams. Siekiant geriau suprasti logoterapeuto darbo ypatumus dirbant su sutrikusios raidos vaikais dalyviai išsamiau supažindinami su įgimtais ir įgytais raidos sutrikimais (autizmas, cerebrinis paralyžius, Dauno sindromas, alkoholinis vaisiaus sindromas ir kt.), jiems bus pristatoma taikomų vertinimo ir terapijų metodikų specifika.
Seminarai (8 val.) Seminarų metu pristatomos naujausios kalbos vertinimo skalės, alternatyvios ir augmentinės komunikacijos priemonės. Aptariami konkretūs valgymo sunkumai, analizuojami pasirinkti sprendimų būdai.
Praktiniai užsiėmimai (6 val.) Praktikos užsiėmimų metu kursų dalyviai stebės terapinio ugdymo užsiėmimus aptars konkrečius atvejus, akcentuojant kalbos ir komunikacijos, valgymo diagnostinių testų principus, vertinimo ir konsultavimo aplinką, taikomas terapijas. Formuluos reabilitacijos ir terapinio ugdymo tikslus, sudarys individualias programas. Paskatinta refleksija.
Dėstytojas | Teorijos val. | Praktikos val. |
---|---|---|
Audronė Prasauskienė | 2 | |
Aušra Šlečkienė | 13 | 2 |
Indrė Bakanienė | 1 | |
Ivan Gavriljev | 2 |
Kursui pasibaigus, kursų klausytojai:
• Gebės pasirinkti tinkamą kalbos ir komunikacijos vertinimo testą ir interpretuoti jo rezultatus.
• Išmanys funkcinės komunikacijos klasifikacijas (FCCS, CFCS, Viking).
• Žinos efektyvių kalbos ir komunikacijos, valgymo sutrikimų terapinių programų taikymo principus ir galės juos taikyti savo praktikoje.
• Mokės sudaryti ilgalaikę vaikų reabilitacijos ir ugdymo programą, taikyti ją praktikoje, vertinti jos efektyvumą.
Turėti vidaus avalynę.
Supažindinti kursų klausytojus su patikimais kalbos ir komunikacijos, valgymo sutrikimų diagnostikos ir efektyviais terapijos metodais, išmokyti sudaryti ir taikyti praktikoje individualią reabilitacijos ir ugdymo programą.
Privaloma:
1. Sud. Prasauskienė A. Cerebrinis paralyžius:medicininiai, padagoginiai ir socialiniai aspektai. 2011
2. Sud. Bartkuvienė D. Mielomeningocelė: medicininiai, pedagoginiai ir socialiniai aspektai. 2011
3. Potter C., Whittaker C. Enabling Communication in Children with Autism. Athenaeum press, 2001
4. Sud. Bakanienė I. Dauno sindromas: medicininiai, pedagoginiai ir socialiniai aspektai. 2011
5. Prasauskiene A. ir kt. Vaikų raidos sutrikimai. Kaunas, 2003.
6. Carl J. Dunst, Diana Meter, DeborahW. Hamby Influences of Sign and Oral Language Interventions on the Speech and Oral Language Production of Young Children with Disabilities. CELLReviews, 2011 Volume 4 Number 4
Papildoma:
1. Autism diagnosis in children and young people. Recognition, referral and diagnosis of children and young people on the autism spectrum. Issued: September 2011. NICE clinical guideline 128. guidance.nice.org.uk/cg128
2. Prasauskienė A., Daugirdienė I., Gaizelytė D. Mokykimės bendrauti. 2007
3. Connecticut guidelines for a cinical diagnosis of Autism spectrum disorder. 2013. Http://www.uconnucedd.org/actearlyct/.
4. Kumin L., Chapman D. Oral motor skills in children with Down syndrome. Communicating Together. 1996
5. Sullivan P.B. Feeding and Nutrition in Children with Neurodevelopmental Disability. 2009
6. Nelson H.D., Nygren P., Walker M., Panoscha R. Screening for Speech and Language Delay in Preschool Children: Systematic Evidence Review for the US Preventive Services Task Force. 2011